Bokfrågornas ABC del 27

Det är nära slutet nu och den här veckan är det syrrans bokstav Å:

Berätta om en bok som innehåller ett minnesvärt återseende.

Har du läst någon bra bok om ålderdom?

Vilken bok handlar om ångest, alternativt gav dig ångest?

Jag återanvänder en gammal utmaning från Bokmania och undrar vad som hände i litteraturens värld det år du föddes. 1974 gäller för min del och mer information om detta spännande år kommer senare under dagen!

Mina egna svar kommer i ett separat inlägg. Du kan svara i din blogg eller i en kommentar. Svarar du i din blogg får du gärna skicka en kommentar och/eller länka hit så att jag och andra kan få del av dina svar. Tror nog att jag ska göra en liten årtalssammanställning när svaren trillat in. Hoppas att ni är födda olika år!

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 27

  1. Simone de Beauvoirs bok Ålderdomen är ju bra..

  2. Pingback: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC, Å

  3. agnes i Lund skriver:

    Berätta om en bok som innehåller ett minnesvärt återseende.
    Jag tänker direkt på Schlink: Högläsaren inkl. filmen gjord på romanen: The Reader. Kapitlet/Scenen där huvudpersonen återser Hanna är väldigt laddad.
    Har du läst någon bra bok om ålderdom?
    Elsie Johanssons Sin ensamma kropp får väl räknas dit. Skickligt skriven tycker jag.
    Vilken bok handlar om ångest, alternativt gav dig ångest?
    Har börjat på Sara Stridsberg: Darling River men lagt den ifrån mig. För destruktiv och ångestskapande för mig – just nu i alla fall.

  4. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten. Du har gjort det enkelt för mig och redan redovisat 1974.

    Nu funkar det för mig att hitta andra bloggar via kommentarerna här. Det var intressant det där med att SD-människor ofta inte lämnar någon bloggadress.

  5. Pingback: Bokfrågornas ABC – Å « Eli läser och skriver

  6. Eli skriver:

    Nu finns det lite långt om länge svar på Å hos mig också!

    http://elilaserochskriver.wordpress.com/2010/06/15/bokfragornas-abc-a/

  7. Annika skriver:

    Fruktansvärt sent kommer nu mina svar på de tre återstående bokstäverna. Jag lägger in länkarna till mina svar under respektive bokstav samt epilog.

    http://alkb.se/bokstaven-a

Lämna en kommentar