Läsambitioner i sommar

Jag svarar på Bokhoras fredagsfråga ett par dagar för sent. Boktokig har trevliga ambitioner och att läsa för ungarna ska jag helt klart göra.

Juni är planerad, men jag kommer säkert att läsa andra böcker också (eller istället).

Några fler dystopier blir det troligen, kanske Kallocain har jag tänkt läsa varje sommar de senaste tio åren, så även denna sommar.

Det finns ett helt gäng böcker här hemma som väntar på att bli lästa och min huvudambition är att läsa riktigt, riktigt mycket. Köpa få, men läsa många hyllvärmare alltså.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Läsambitioner i sommar

  1. Kallocain ”ska” man läsa, men det finns sommrigare..

  2. Anna skriver:

    Åh, jag gillar verkligen Kallocain! Och Karin Boye. Läs den!

  3. Titti skriver:

    Ja, läs Kallocain! Har alltid undrat om Orwell läste den innan han skrev 1984…🙂

Kommentera

