Snart blir det sommar

Lördagen den 26:e juni är det dags för årets första Sommar i P1 med Annika Sörenstam som värd. Kanske inte en av dem jag helst vill höra, men man vet aldrig. Den som låter tråkig på pappret kan göra ett fantastiskt sommarprogram och någon som verkar spännande kan vara riktigt tråkig. Här finns hela listan med sommarvärdar.

Mest reaktioner har det blivit på valet av Annika Östberg som suttit 28 år i amerikanskt fängelse. Hon ska prata om det och andra saker som förändrar livet. Jag är fascinerad, men samtidigt känns det lite konstigt att hon ska vara sommarvärd. Lyssna ska jag helt klart. Den 8:e augusti smäller det.

Jag vill inte heller missa:

Babak Najafi 28 juni

Per Holknekt 30 juni

Viveca Sten 7 juli

Amanda Jenssen 8 juli

Karin Johannisson 26 juli

Johanna Koljonen 1 augusti

Claudia Galli 3 augusti

Nils Landgren 5 augusti

Vanna Rosenberg 11 augusti

Monica Fagerholm 14 augusti

Johannes Anyuru 16 augusti

Tror dock att jag klarar mig utan:

Natasha Illum Berg 1 juli

Eva Gabrielsson 3 juli

Micael Bindefeld 9 juli

Lars Jonsson 2 augusti

Darin Zanyar 13 augusti

Men vem vet, de kanske är de oväntade höjdarna?!

Det här inlägget postades i Tv, film och radio och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Snart blir det sommar

  1. pagnes skriver:

    Vill tipsa om prästen Ted Harris också, kan tänka mig att det blir fint.

  2. Bea skriver:

    Storviltsjägaren Natasha Illum Berg tyckte jag lät spännande men de andra kommer jag inte heller slå knut på mig för att höra. Det är verkligen svårt att veta vilka som blir höjdarna, vilka som får till mixen av intressant prat och bra musik🙂

    • Lilla O skriver:

      Det är väldigt svårt att veta! Ett av det bästa jag lyssnat på var någon fysiker som jag inte kände till alls och inte kommer ihåg nu…

  3. Jenny skriver:

    Borde ta mig i kragen och faktiskt lyssna på programmen i år. Av någon outgrundlig anledning blir det aldrig av…

  4. Instämmer med Jenny här nedan, jag tänker varje år att jag ska lyssna men så blir det sällan av. Tack för att du tipsar och påminner. Kan du inte påminna igen när det är närmar sig också…

  5. Lasse skriver:

    Man kan lyssna på nätet också sedan när det är igång. Under en månad efter programmet
    sänts också tror jag.

  6. Eva-Cecilia skriver:

    Det fanns ju många intressanta namn på den där listan🙂. Tyvärr brukar jag vara dålig på att komma ihåg att lyssna, men tipset om nätet var ju toppen!
    Viveca Sten och Amanda Jensen vill jag också höra, men även Pär Johansson och Pija Lindenbaum. Nils Landgren, Andres Lokko och Vanna Rosenberg lockar de med + en massa andra🙂.

  7. Emma skriver:

    Jag tror du har ratt i att de man tanker att ”de ar trakiga” – de visar sig sitta pa de mest ovantade historierna! Man kan ju hoppas att man bli glatt overrasskad i alla fall!

  8. Sommarlyssnare skriver:

    Jag håller med om att man verkligen kan bli glatt överraskad! Det ser jag verkligen fram emot.

  9. Anders B Westin skriver:

    Jag tycker att du inte skall missa den mycket kloke och sympatiska ;

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=3713652

    Han kan vid behov förklara slumpens inverkan på människans tendens av att tänka i postmodernistiska strukturer.

Kommentera

