Bokustoppen v.23

En lite nygammal pockettia den här veckan med hundraåringen som etta för jag vet inte vilken vecka. Keyes En förtjusande man ligger tvåa och påminner mig om att jag faktiskt haft hennes The  brightest star in the sky i hyllan ett bra tag. Det kommer hela tiden nya, lockande böcker som pockar på att bli lästa. I-landsproblem av gigantiskt mått.

Några nygamla bekanta på listan är Anna Gavaldas Lyckan är en sällsam fågel som jag inte är jättesugen på just nu, Skynda att älska av Alex Schulman som jag trodde att jag hade i hyllan oläst, men den kanske har åkt med i något pocketpaket eller bara hamnat bakom någon gigantisk hög, Drottningoffret av Hanne-Vibeke Holst, som jag gärna läser efter att ha läst del två i trilogin som jag inte kommit mig för att läsa och Tårtgeneralen av Filip och Fredrik som jag inte alls är sugen på.

Syskonkärlek är också tillbaka på listan, men den har jag läst om än på engelska och dessutom  skickat vidare i Pocketkedjan.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bokustoppen v.23

  1. Camilla skriver:

    Hej

    Jag läser din blogg ibland och när jag såg att din skola också sökt pengar för jämställdhet i skolan blev jag glad och följt de inläggen med intresse. Jag tänkte upplysa om att boken Diagnos: Duktig av Sjögren&Ernsjöö Rappe finns nu på bokus i alla fall. Jag beställde den till alla lärare min skola så de tryckte en ny upplaga åt mig. Eller inte bara åt mig.Tack för trevlig läsning.
    Camilla

  2. Dolly skriver:

    Skynda att älska läste jag förra veckan, och blev glatt överraskad. Den är läsvärd, och gillar man inte Schulman kan man bara strunta i detaljen att det handlar om honom, för det är en otroligt fin skildring av livet.

Kommentera

