Bokfrågornas ABC del 29

Tänk att vi tagit oss ända fram till slutet av alfabetet. Det har varit kul att hitta på frågor och inte minst att läsa era svar. Här kommer veckans uppgifter som handlar om bokstaven Ö:

1. Berätta om en bok med övernaturliga inslag.

2. Berätta om en bok som innehåller en viktig överenskommelse.

3. Berätta om en bok som innehåller en rejäl överraskning.

4. Vilka tre böcker står överst på din önskelista?

Som vanligt svarar du i en kommentar eller i din blogg. Jag vill hemskt gärna läsa vad du skriver och det blir lättare att hitta ditt inlägg om du berättar att du svarat genom att kommentera och/eller länka hit.

Mina svar kommer som vanligt i ett senare inlägg!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 29

  1. Ping: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC, Ö

  2. Finns det någon chans att de här frågorna kommer att sammanställas i något slags av dokument, typ en bok?

  3. Annika skriver:

    Oj oj oj, jag ligger inte mindre än tre bokstäver efter men jag ska jobba hårt för att hinna helt ikapp under helgen. Problemet är att det är så ofantligt mycket fotboll som stör min koncentration🙂

  4. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten. Det här har varit väldigt roligt, tack för utmaningen!

  5. Cissi skriver:

    Här finns mitt sista inlägg med svaren gällande bokstaven Ö. Det känns lite konstigt men samtidigt kände jag att jag lätt återkom till böcker jag redan nämnt i tidigare omgångar. Kanske för att vissa böcker är väldigt minnesvärda och många böcker minns jag inte tillräckligt väl för att använda som svar. Men nedan finns i alla fall mina svar och tack så mycket för den här omgången. Jag har sett fram emot dina frågor på onsdagarna.

    http://bokstunder.blogspot.com/2010/06/bokfragornas-abc-bokstaven-o.html

  6. Bea skriver:

    Tusen tack Lilla O för roliga, kluriga frågor och alla svar här och hos andra som gett rolig läsning och inspiration!
    http://andthentherewasbeatrix.blogspot.com/2010/06/bokfragornas-abc-del-29.html

  7. Ping: Bokfrågornas ABC – Ö « Eli läser och skriver

  8. Eli skriver:

    Tråkigt att det är slut, tack för en himla rolig utmaning som jag verkligen har fått tänka till på ibland!

    http://elilaserochskriver.wordpress.com/2010/06/22/bokfragornas-abc-o-2/

  9. evacecilia skriver:

    Jag ligger efter, men nu är både Ä och Ö på plats🙂. Stort tack för ditt engagemang i den här utmaningen! Det var varit superkul och jag kommer verkligen att sakna den.

  10. Lilla O skriver:

    Tack alla för deltagandet och engagemanget. Det har varit superkul att läsa era svar!

  11. Okej. Sista riktiga heppet, men det blir ju ett till. HEPP! http://www.tatortstimotej.com/2010/06/28/bok-abc-del-o/

Kommentera

