Din guide i pocketdjungeln

Tänkte att jag skulle guida er i pocketdjungeln lite genom att länka till det jag skrivit om aktuella pocketböcker, några redan när de var hårda.

Mörkermannen av Unni Lindell är värd att läsa. Som vanligt levererar Lindell en habil deckare.

Världens lyckligaste folk av Lena Sundström är en underhållande och skrämmande reportage bok om Danmark och främlingsfientlighet.

Borta bäst av Sara Kadefors handlar om hur lätt det kan vara att bli hemlös.

Höstoffer av Mons Kallentoft handlar om Malin Fors på botten.

Syskonkärlek av Sheila O’Flanagan är underhållande, men inte en av hennes bästa.

Hypnotisören av Lars Kepler. Snart kommer del två. Den kommer jag inte att läsa.

Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer är ärlig, brutal och rolig.

Halva liv av Mats Strandberg är en riktigt bra roman.

Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld är en fantastisk bok som måste läsas.

Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) av Anneli Jordahl handlar om Ellen Key och kärleken.

Min mormors historia är tolv författares berättelser om sina mormödrar.

Fyrvaktaren av Camilla Läckberg en av hennes bättre. (augusti)

Dödens viskningar av Simon Beckett är en ruskigt bra deckare. (augusti)

Ränderna går aldrig ur av Agnes Hellström är en bra bok i internatskolemiljö. (augusti)

Systerskap av Katerina Janouch är andra boken om barnmorskan Cecilia. (augusti)

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Din guide i pocketdjungeln

  1. Ping: Tweets that mention Din guide i pocketdjungeln | Lilla O -- Topsy.com

  2. Annika skriver:

    Jag har läst Dödens kemi och Skrivet i eld av Simon Becket och jag var inte överdrivet imponerad. Men om du säger att Dödens viskningar är ruskigt bra så litar jag på dig och ger honom en chans till🙂

  3. Annika skriver:

    Det återstår att se, men jag lovar att jag inte ska blir sur på dig om jag känner mig ”lurad”🙂

Kommentera

