Nyfådda böcker

Jag har fått en del böcker de senaste dagarna och egentligen skulle jag vilja läsa dem alla på en gång. Tyvärr har veckan varit intensiv och jag hinner inte läsa alls så mycket som jag skulle önska.

Månpocket bidrog med Fatta eld av Suzanne Collins som är fortsättningen på Hungerspelen (ny i juni) , samt Carin Hjulströms Finns inte på kartan (utkommer 16/7).

Från Rabén & Sjögren kom Hej vacker av Ann-Helén Laestadius (juni) och Saker som aldrig händer av Johanna Lindbäck (juni).

Från Alfabeta kom Sirenerna i Bagdad av Yasmina Khadra (juni), som verkar riktigt spännande och efterlängtad är Karin Alvtegens nya roman En sannolik historia från Brombergs (utkommer 18/8).

Som sagt, några veckors dygnet-runt-läsning hade varit att föredra!

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nyfådda böcker

  1. evacecilia skriver:

    Fatta eld läste jag klart i eftermiddags, jag tyckte lika mycket om den som Hungerspelen. Tror jag ska läsa ungdomsböcker oftare🙂.

  2. mariasbokliv skriver:

    Både hungerspelen och fatta eld är höjdare… jag är nästan rädd inför släppet av del tre, skall hon klara att hålla samma höga klass en tredje gång?

  3. Bokbabbel skriver:

    Åh, Fatta eld, läste den på engelska och väntar nu på tredje delen som utkommer i augusti. ”Saker som aldrig händer” är jag också sugen på!

Kommentera

