Många män blir det…

…i mina boktips märker jag. Konstigt eftersom jag tycker att jag mest läser böcker skrivna av kvinnor. Det kanske inte är så. Genuspedagog som jag är måste jag göra en kontrollräkning…

Den här boken handlar dock om en kvinna och hennes skithög till man. Hon blir sjuk i cancer, han fortsätter att vara notoriskt otrogen. Konstigt nog börjar jag nästan tycka om honom tillslut. Jag skrattade, svor och grät. Bra, men eländig som alla andra böcker jag läser känns det som. Jag har nog snöat in på böcker om hemska saker. Kanske för att känna att mitt liv är rätt så bra trots allt.
                                                                                                                

Omslagsbild: ISBN 9789170015670, En sorts kärlek

                                                                                                            

För att genusläget ska bli lite jämnare ska jag skriva lite om en annan bok som definitivt gjorde att jag uppskattade mitt liv lite mer, Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge. Visserligen är våra ungar nästan lika sjuka, men jag har i alla fall en man som är närvarande, kanske mer än jag själv till och med. Bra bok i alla fall. Jag tycker att Linda Skugge kan bli lite mycket ibland, men hon skriver bra!

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar