Ett boktips innan soffan!

Dax att lämna datorn och landa i soffan med något starkt som kanske kan skrämma bort halsbasiluskerna!

Tänkte bara skicka med ett boktips först!

Jag har funderat över om det är någon himla bra bok eller författare som jag glömt skriva om. Svaret är självklart att det är massor, måste skriva en lista på vilka böcker jag ska skriva om. Listor gillar jag. Mycket.

En bok som jag lite otippat älskade var, eller är eftersom den finns fortfarande, men jag skriver var då jag tror att tillfället på många sätt påverkar läsupplevelsen, nog om detta jag satsradar till max nu, ingen som kan tro att jag är svensklärare. Boken är i alla fall Italienska skor skriven av Henning Mankell. En fantastiskt fin bok om en gammal udda man som bor ute på en ö och en dag får se en gammal kvinna med rullator komma gående över isen mot honom. Kvinnan visar sig vara hans gamla ungdomskärlek som kräver att han ska uppfylla ett gammalt löfte till henne innan hon dör. En udda och väldigt bra historia. Gillade den skarpt. Jag har bara läst en av Mankells deckare och gillade den inte något vidare. Den här boken är dock fantastisk!

Läs också Comédia Infantil om du inte gjort det. Handlar om gatubarn i Mocambique. Riktigt bra, men det var många år sedan jag läste den.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ett boktips innan soffan!

  1. Pingback: Bokfrågornas ABC del 4 « enligt O

Lämna en kommentar