Böcker som väcker känslor

Tisdagar är en tyst dag i bokbloggarnas värld. Det vimlar visserligen av enkäter och bokfrågor som kan besvaras, men här kommer ännu en:

 

Berätta om en bok som:

 

  1. fick dig att skratta.
  2. fick dig att gråta.
  3. gjorde dig riktigt arg.
  4. fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades.
  5. handlar om en historisk tid som du tycker om.
  6. du ångrar att du läste ut.
  7. finns i dina tankar trots att det var länge sedan du läste den.
  8. har väntat i bokhyllan riktigt länge.
  9. du inte förstår att så många tycker om.
  10. du tycker att alla ska läsa.

 

Skriv gärna en kommentar när du besvarat frågorna och/eller länka hit så att jag kan hitta dina svar.

Jag återkommer med mina egna svar!

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Böcker som väcker känslor

  1. Lotta - hyllan skriver:

    Du måste absolut testa Picoult! 🙂 Hennes bästa är nog ”19 minuter” som handlar om dödsskjutningar på en gymnasieskola. Men nästan lika bra är ”Skulden” som handlar om ett misstänkt spädbarnsmord i ett amishsamhälle.

    http://hyllan.blogg.se/2008/august/19-minuter-1.html

    http://hyllan.blogg.se/2008/september/skulden.html

  2. ihannashuvud skriver:

    Denna ska jag absolut göra. Men lite senare… nu orkar jag bara slösurfa efter en intensiv dag.

  3. Lilla O skriver:

    Jag orkar inte mer själv just nu… har däremot en massa annat som jag borde göra, som t.ex. en samhällskunskapskurs för en av mina elever…

  4. bai skriver:

    Eg har også hengt meg på denne.

  5. Ingrid skriver:

    Lilla O- nu har jag också lämnat mina svar på din enkät.

  6. Anita skriver:

    Jeg har skrevet mine svar på min blogg!

  7. Petter skriver:

    Lite sent har jag svarat på enkäten här.

  8. Pingback: Känsloböcker – Fiktiviteter

  9. Paperback Lover skriver:

    Jag har också svarat på min blogg. Är lite lat idag och orkar inte länka här, men du hittar väl dit? 😉

  10. Sefflon skriver:

    Har också svarat nu, väldigt rolig och intressant enkät!

  11. Mikaela skriver:

    Hej Lilla O!
    En jättebra enkät verkligen. Inte bara att fylla i utan också att läsa alla andras svar.
    Jag gjorde den igårkväll.

  12. Emelie skriver:

    Roligt! Nu har jag svarat i min blogg.

  13. Hanna skriver:

    Den här blev ju riktigt populär och den ser som sagt riktigt rolig ut. Jag hoppas på lite energi i helgen. efter en dag på skolan har jag verkligen inte mycket kvar, blir utpumpad. Denna vecka pendlar temperaturen mellan 35-40 grader vilket inte gör saken lättare i ett klassrum utan AC.

  14. Hanna skriver:

    Hm, varför blev jag inte länkad… provar ny bloggadress, saker fungerar dåligt.

  15. Hanna skriver:

    Nu blev du min testsida… förlåt.

  16. Hanna skriver:

    Sista jag lovar.

  17. jenny m skriver:

    Lite sent kanske men även jag har svarat. 🙂

  18. Arnaía skriver:

    Hej, även jag har svarat, om än lite sent. 🙂

  19. Snöfrid skriver:

    Nu har jag oxå svarat! Till slut… 😛

    http://fantasy03.blogg.se/2009/september/emotionell-litteratur.html

    (om länken krånglar så gå bara direkt till min bloggs förstasida)

  20. Pingback: Mina känsloböcker… äntligen « Hannas hörna

  21. Gunilla skriver:

    Jag tar den med mig och återkommer med mina svar….

  22. Matilda skriver:

    Nu har jag också gjort det!

  23. Pingback: Martin Ackerfors · Om känslor och böcker

  24. Martin Ackerfors skriver:

    Sent om sider har även jag svarat på din enkät och det blev ett långt inlägg om känslor och böcker. Tack för inspirationen! 🙂

  25. Jenny Eklund skriver:

    Jag har svarat på din enkät 🙂

Lämna en kommentar