Dagsarkiv: 01 juni 2009

Nya regler igen!

Det är inte bara jag som tycker att det trillat in lite för många böcker i Bokusutmaningen det sista. Paula har därför gjort en sammanställning för juni som består av Topp-3. Här är den: Aldrig fucka upp av Jens Lapidus … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Kanske lite mer än ett i-landsproblem?!

Gick in på Facebook idag. Sedan jag började blogga är jag rätt kass på att kolla läget där. Ska nog göra det lite oftare för idag hade jag fått en vänförfrågan av min mormor (!) 82 år gammal och kanske … Fortsätt läsa

Publicerat i I-landsproblem | Märkt | Lämna en kommentar

Det här med fördomar

Vad ska jag egentligen skriva om, tänkte jag när jag såg att Mymlan hade fördomar som Veckans Bloggtema?! Sedan började det snurra i skallen och jag insåg att hela mitt liv är fyllt med fördomar. För några år sedan lämnade … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt , | Lämna en kommentar

Sommarboktips

Håller på att leta böcker att packa ner i resväskan då vi drar till Turkiet den 14:e. Några tips? Behöver lite lättsmält som chick-lit och deckare, men även andra böcker. Enda kravet är att man snabbt kommer in i dem! … Fortsätt läsa

Lämna en kommentar

Tematrio om mammor

Veckans tematrio handlar om mammor. Precis som Lyran påpekar vimlar det just nu av pappor i litteraturen, men några mammor har jag hittat! 1. I boken Och var hör du hemma av Anne Tyler porträtteras två adoptivmammor. Deras döttrar från … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | Lämna en kommentar

Intressant av Bakhtiari

Kan du säga schibbolet? av Marjaneh Bakhtiari handlar om Mehrdad och Noushin Abbasi som flydde från Iran till Sverige efter revolutionen och lever med sina två döttrar, Parisa som är 16 och Baran som är 13 i ett fint område … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | Lämna en kommentar

Dagens i-landsproblem

Gick in på min blogg på mammas dator, som tydligen inte har de typsnitt som är i rubrikerna och hjälp vad fult allt blev. Tänk om det är många som tvingas se denna fula version av bloggen. Måste verkligen ändra lite i kodmallen…

Märkt | Lämna en kommentar