Hjälp, är detta verkligen bra tv?

Okej, tanken var inte att detta skulle komma ut och egentligen är jag inte överraskad, men är det här verkligen bra tv?

Visst, deltagare som inte sjunger rent ska inte gå vidare, men säg det då istället för att invagga dem i en falsk säkerhet. Brukar titta på den amerikanska versionen och där brukar Simon Cowell ses som onödigt hård, men han håller sig oftast inom rimliga gränser om man jämför. Dessutom sågar han med lite mer finess än Bagge & co.

Har bara titta med ett halvt öga hittills, men även det halva ögat kommer nog att lägga av nu. Jag säger nog, då Idol fortfarande är rätt bra bloggbakgrund. Varken mer eller mindre.

Detta inlägg publicerades i Tv, film och radio och märktes , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hjälp, är detta verkligen bra tv?

  1. *Malin* skriver:

    Själv är jag helt anti hela Idol-grejen. Jag orkar inte sitta och titta/lyssna på alla elakheter. Jag blir nästan ledsen själv. Håller med om att det ibland står på i bakgrunden, men jag kommer aldrig att ha det som ett program som jag aktivt väljer att titta på.

  2. Maria skriver:

    Rent spontant känns det som om TV4 inte litar på att programmet kan sälja sig själv, utan dramatiserar det på ett sätt som ibland blir lite obehagligt att titta på.
    Jag är helt övertygad om att ”Idol” skulle ha lika många tittare – om inte fler – utan denna dramatik.
    Begreppen den här säsongen var uttjatade redan efter två program: ”Du är inte bra!” – konstpaus som verkar vara en evighet – ”Du är skitbra!”. Ok.
    De som söker programmet är väldigt unga, majoriteten är 16 år. I den åldern är denna tuffa behandling ganska svår att tackla. En bra idé vore att höja åldersgränsen för sökanden till 18 år. Visserligen kanske man inte har fått sig så mycket skinn på näsan då heller, men är på god väg att kunna säga emot.

  3. Johannes skriver:

    Jag är trots allt lite överraskad. Jag trodde att den grymhet som finns i själva konceptet att sortera ut den som inte duger skulle vara tillräcklig. Att det räckte med den besvikelse som kommer automatiskt när en 16-åring blir avvisad. Världen är hård, som ni vet.

    Jag kunde inte föreställa mig att Laila Bagge faktiskt med flit skulle tortera ungarna på detta sätt.
    Det är inte ”den hårda verkligheten” utan detta är faktiskt ren sadism, varken mer eller mindre.

  4. Zabelle skriver:

    Detta är mobbningstv som borde stängas ner helt och hållet. Vad lär dom ungdomarna egentligen? ”mobba folk, du kommer bli poppis för alla skrattar om du gör det med finess. Låt dom gärna tro att du gillar dom först, då blir smällen mycket ljuvare!”
    Helvete, alltså…

Lämna en kommentar