Bokfrågornas ABC del 23

W är väl inte direkt den mest använda bokstaven i svenska språket och därför var det svårt den här veckan.

Whisky brukar vara deckargubbars favoritdryck. Vem är din favoritwhiskeydrickare (eller favoritspritdrickare) i litteraturens värld?

Wienervals är en dans och jag vill att du berättar om en bok där det förekommer minst en dansscen.

En massa författare på W poppade upp i mitt huvud när jag försökte komma på uppgifter på w. Vem är din favoritförfattare på W?

Tänkte vända mig till älvdalskan för att få till det. Hoppas att den här sidan är korrekt och att wenndag betyder vardag. Vilken bok skildrar vardagslivet bäst?

Fundera nu ett tag och svara sedan på frågorna i en kommentar eller i din blogg. Skriv en rad här och/eller länka så att jag och andra hittar ditt inlägg.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 23

  1. Pingback: Tweets that mention Bokfrågornas ABC del 23 | Lilla O -- Topsy.com

  2. Boktokig skriver:

    När jag tänker på Dans i böcker så tänker jag direkt på kriminalkommissarie Ewert Gren i Roslund & Hellströms böcker. jag ser framför mig hur han dansar för sig själv på kontoret till Siw Malmkvist skivor.

  3. Emelie skriver:

    Jag som trodde att jag hade kommit ifatt nu, när jag har svarat på U. V har jag tydligen missat totalt. =/

  4. Emma skriver:

    Wennstam tror jag ar den basta forfattaren pa W. Men nu maste jag fundera lite… Pauline Wolff ar ocksa valdigt bra!

  5. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – To for prisen av en

  6. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten. Det där med whisky var svårt så det fick bli sprit över huvud taget.

  7. Hanna skriver:

    Hur tusan går det till. Jag är flera månader bakom. Varje vecka planerar jag att komma ikapp men så ”poff” är det onsdag igen. Jag förstår verkligen inte. Vart tar tiden vägen?

  8. Helena skriver:

    Nu finns mina svar på bloggen också!

  9. Pingback: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC 23

  10. Mirthful skriver:

    Da har jeg svart på både V og W i samme innlegg…

    Sommarboktips

  11. Bea skriver:

    Nu finns mina svar på W klara.

  12. Pingback: Bokfrågornas ABC – W « Eli läser och skriver

  13. Pingback: Bokfrågornas ABC « You're no different to me

Lämna en kommentar