Dagsarkiv: 04 november 2009

Härligt, härligt!

Stort grattis till stjärna tre! Du har en mycket tydlig och engagerad berättarröst som framträder tydligt framför den passande bakgrundsmusiken. En bra berättelse om er verksamhet, det verkar som att ni är lärare som bryr sig på riktigt. Nu återstår … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | 4 kommentarer

Fascinerande konspirationsteori

Efter att ha läst Envar stod det helt klart för mig att Philip Roth är en fantastisk författare som definitivt är värd ett Nobelpris. Efter att ha läst Konspirationen mot Amerika kommer jag att bli väldigt överraskad om det aldrig … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | 3 kommentarer

Vem prioriterar fel?

Jag är återigen lite småförbannad över att mitt yrke diskuteras högt och lågt av folk som inte har en aning. Då syftar jag i första hand inte på Brännpunkt utan på dagens fråga i SvD. Lägger lärare i dag för lite … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | 8 kommentarer

Krimalfabetet Ä

Näst sista bokstaven hos Paperback. Vad ska jag göra på onsdagar sedan?  Änglalik av Veronica von Schenck som jag läste för ett litet tag sedan kan jag varmt rekommendera. En riktigt bra bok! Någon författare har jag inte lyckats hitta. Varken … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 1 kommentar