Utläst

Jag läste ut  I de lugnaste vatten av Viveca Sten trots allt. Uppdrag utfört. Egentligen har jag inte mycket att tillägga då det mesta redan sagts här. Onödigt att såga en gång till kan jag tycka. Det positiva är att boken är lättläst, så det var inte många timmar jag behövde ägna åt den. Slutet var inte heller något att hänga i granen. En ledtråd som poliserna fick veta, men som hölls hemlig för oss, löste kvickt och lätt det hela. Jag avskyr när det är så uppenbart att poliserna får veta något utan att jag har en chans att klura själv.

Kanske kan den som är hemma i Sandhamn och känner igen miljön fångas av boken, men för mig blir det definitivt ingen mer Sandhamnsdeckare. Del två står tråkigt nog redan i hyllan, men där får den stå och damma.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Utläst

  1. Ping: Tweets that mention Utläst | Lilla O -- Topsy.com

  2. Varför stå och damma helt i onödan? Kasta skiten eller lämna den på en busshållplats så att någon uttråkad stackare får något att göra en stund.

  3. Cinnamon skriver:

    Kommer inte läsa de där böckerna i första taget efter din sågning. Tack !

  4. Lilla O skriver:

    Jag får nästan lite dåligt samvete av att såga, men det gick inte att undvika. Jag får nog ta och skänka del två till någon.

  5. Lotta - hyllan skriver:

    Äsch då.. Jag som har alla tre delar hemma och tänkte läsa dem i sommar…. Nå, dom kanske duger som underhållning i solstolen i alla fall. Eller så gillar jag dom. Får se…🙂

  6. Aslan skriver:

    Ja, hörde henne i Sommar idag. Skriver hon så eländigt tråkigt som hennes program var så lär man ju undvika hennes böcker. Ingen språkkänsla heller. Medioker stilist. Men det är klart, folk har ju inga kvalitetskrav så hon lär ju sälja som smör. Tragiskt.

Kommentera

