Dagsarkiv: 11 juli 2010

Garanterat gubbfritt

När listor på de bästa böckerna genom tiderna publicerad är det, som Emma påpekar, väldigt gubbtätt. Hon har gjort en lista med kvinnliga författare och Lyran hänger på. Istället för att kommentera deras listor mer gör jag en egen, inspirerad … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 8 kommentarer

En lovande debut

Snart kommer Kristina Ohlssons andra bok Tusenskönor ut och det var ett bra skäl att läsa hennes första Askungar som  finns i pocket. Det är jobbig läsning helt klart, då det är barn som råkar illa ut. Antingen är det … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 8 kommentarer

Att göra under bloggmaraton

12-16 juli är det Bloggmaraton och då ska jag och andra bloggare fixa lite extra. Det här har jag tänkt göra: Uppdatera min A-Ö-lista för recenserade böcker. Ta bort och lägga till på min Topp-100-lista. Uppdatera min läsutmaningssida. Organisera om … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 4 kommentarer