Bokfrågornas ABC del 8

Veckans bokstav är H och den här veckan blir det faktiskt fyra frågor:

  • Vilken huvudperson i en bok tycker du mest om?
  • Vem är den ultimata hjälten i böckernas värld?
  • Och den ultimata hjältinnan?
  • Vilken är den bästa historiska roman du läst?

Mina svar kommer som vanligt i ett senare inlägg, dina svar skriver du var du vill, men gärna i en kommentar eller i ett blogginlägg. Ännu roligare blir det om du berättar att du skrivit ett inlägg så att jag får läsa dina svar och minnas en massa böcker som jag trodde jag hade glömt.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 8

  1. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten.

  2. Pingback: ABC-utmaning, del 8 – Fiktiviteter

  3. Helena skriver:

    Nu (sent omsider och en bit in i alfabetet) hänger jag också på: http://www.fiktiviteter.se/2010/01/14/abc-utmaning-del-8

  4. MariaH skriver:

    Nu har jag svarat

  5. special K skriver:

    lite sent, men ändå! 🙂

  6. Pingback: Tätortstimotej » Svåra bok-ABCet del H

  7. Pingback: Bokfrågornas ABC: Bokstav 9 « Ett liv utan böcker är inget liv

  8. Pingback: ABC-utmaning del 9, I – Fiktiviteter

  9. Pingback: H som i Hjältinna « Bokstävlarna

  10. Paperback Lover skriver:

    Jätteseg med att länka hit, dessutom hade du ju redan hittat mina svar. Men rätt ska vara rätt 🙂

    http://paperbacklover.blogspot.com/2010/02/bokfragornas-abc-attonde-bokstaven.html

  11. Pingback: Bokfrågornas ABC: H « Ikas ord 2.0

  12. Toffs skriver:

    har hafsat igenom mina svar på E till H nu =)

  13. Pingback: Bokfrågarnas ABC – I « Eli läser och skriver

  14. Pingback: Bokfrågornas ABC – H « Eli läser och skriver

Lämna en kommentar