Dagsarkiv: 11 januari 2010

Tematrio-Bladvändare

Lyran vill ha hjälp med sin bristfälliga läslust och ber oss lista bladvändare som vi tror passar hennes smak. Jag hoppas att du ska tycka om dessa tre: 1. Den första jag vill rekommendera är American Wife av Curtis Sittenfeld … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 1 kommentar

Intressant om språk

Jag har fastnat i Tema: Språkresan på Kunskapskanalen. Ett riktigt spännande program där Stavros Louca, matematiklärare, ståuppkomikern Zinat Pirzadeh och Hidayet Tercan, framgångsrik företagare, samtalar kring svenska språket. Många intressanta frågor ställs och diskuteras: Vad behöver jag språket till? Ger … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | Lämna en kommentar

Ett första steg

Annika utmanade mig och alla som vill att se filmen och läsa boken. I vilken ordning som helst så klart. Själv föredrar jag att läsa boken först. Därefter ska det sedan gärna gå ett bra tag innan jag ser filmen. … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 8 kommentarer

En bok jag ville tycka om

Jag tyckte om Vinterträdgården av Christine Falkenland. Huvudpersonen berörde mig, språket var vackert och de dikter som fanns insprängda i berättelsen var fantastiska. Om honom är också fylld av mörker och smärta. Skillnaden är bara att orden inte talar till … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 2 kommentarer