Dagsarkiv: 05 januari 2010

Tematrio – Familjen

Veckans tematrio hos Lyran handlar om familjen så här efter alla helger. De tre böcker jag först kom att tänka på är: 1. Först en bok jag sällan kan bortse ifrån; min alltid nämnda och aldrig glömda, djupt älskade Stadserie … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Alteregofixande

Lite smygjobb så här de sista skälvande dagarna av lovet. Mina elever ska skapa ett alterego på torsdag och jag har snurrat runt och letat figurer som skulle kunna funka att använda. Jag hittade ett persongalleri på Multimediabyrån som skulle … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | 4 kommentarer

Lyrikutmaning januari-mars

Min lyrikutmaning har varit lite för stressig för min smak. Tre författare per månad fungerade inte speciellt bra. Jag tänker dock fortsätta att läsa lyrik även nästa år, en trio per kvartal blir det istället. Häng på om du vill. … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 2 kommentarer

Deckarutmaning

  Några dagar av januari har gått, jag har inhandlat Släke av månadens deckarförfattare Håkan Östlundh, lagt in den i pocketfodralet, men ännu inte börjat läsa. Det verkar dock vara en spännande bok. Det är sommar på Gotland och Kriminalpolisen … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 2 kommentarer