Bokfrågornas ABC del 9

Välkommen till den nionde omgången av Bokfrågornas ABC. Bokstaven I står på programmet den här veckan:

  • Förra veckan handlade det om en huvudperson du tycker om, nu undrar jag vilken person i böckernas värld som du identifierar dig med mest?
  • Internatskolor är populära att skriva om. Berätta om en bok som utspelar sig på en sådan.
  • Berätta om en bok som handlar om identitet och sökande efter detsamma!
  • Vilka bokrelaterade sidor på internet besöker du oftast?

Som vanligt svarar du i din blogg eller i en kommentar. Skriv gärna en kommentar och/eller länka hit när du skrivit ett inlägg så att vi andra får läsa det. Mina egna svar kommer senare under dagen!

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 9

  1. Pingback: Bokfrågornas ABC: Bokstav 9 « Ett liv utan böcker är inget liv

  2. mineralhjarta skriver:

    Har läst din blogg ett tag nu, och igår skapade jag min egna bokblogg för första gången. Så nu har jag svarat på veckans bokfrågor.

    Bokfrågornas ABC: Bokstav 9

  3. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – I for iskald

  4. Ylva skriver:

    Jag har svarat på Yfronten. Först tänkte jag också på ”I en klass för sig” men så valde jag Linas kvällsbok för det är nog inte så många andra som tänker på den.

  5. Här kommer mina svar.

    http://bokstunder.blogspot.com/2010/01/bokfragornas-abc-bokstaven-i.html

    Det är kul att man får tänka tillbaka på vad man läst, inte bara nyligen utan för länge sedan.

  6. Den här veckan blev det ett tema i temat, det första som dök upp på frågorna blev ungdomsböcker allihop, ungdomsserier faktiskt. Kanske de är speciellt fina på identitetsfrågor?

    http://kerstinydrefors.blogg.se/2010/january/bokfragarnas-abc-i.html

  7. Pingback: ABC-utmaning del 9, I – Fiktiviteter

  8. Helena skriver:

    Mina svar finns nu på Fiktiviteter.se

  9. special K skriver:

    här är mina svar.

  10. Em skriver:

    Nu har jag svarat på några bokstäver till! http://iloapp.qaw.se/blog/emsblogg?Home&category=22

  11. bokstavlarna skriver:

    Nu finns mina svar på bloggen. Jag känner att jag ligger några veckor efter, så jag får försöka hinna ikapp den här veckan. 🙂

    http://bokstavlarna.wordpress.com/2010/02/07/i-som-i-identitet/

  12. Pingback: Bokfrågornas ABC: I « Ikas ord 2.0

  13. Pingback: Bokfrågarnas ABC – I « Eli läser och skriver

Lämna en kommentar