Bokfrågornas ABC del 6

barnen9090613-1222.jpg

Jag hade först tänkt mig ett upphämtningsheat den här veckan, men det blir en ny bokstav ändå. Det är ändå rätt många som faktiskt svarat på alla de tidigare omgångarna. Sista onsdagen 2009 och den här gången är det bokstaven F som gäller, som vanligt fyra frågor, eller snarare tre frågor och två uppmaningar. Mina svar kommer i ett senare inlägg.

1. Frihet är viktigt och böcker handlar inte sällan om längtan efter detsamma. Berätta om en bok som du tycker handlar om frihet!

2. Böcker blir ofta film. Vad gör du helst och oftast först, ser filmen eller läser boken? Brukar du se filmatiseringar av böcker du läst?

3. Berätta om en riktigt bra filmatisering av en bok!

4. Jag vill att du uppmärksammar en författare som du tycker får på tok för lite utrymme.

Skriv dina svar i en kommentar eller ett inlägg. För att jag ska få nöjet att läsa dina svar (roligare än att skriva själv) vill jag att du talar om när du svarat genom att kommentera och/eller länka.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 6

  1. Ylva skriver:

    Jag är lite efter så här på lovet men nu har jag svarat på både E och F.

  2. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC

  3. Mirthful skriver:

    Jeg hiver meg på – forhåpentligvis klarer jeg å ta igjen det tapte også – her er i alle fall F:

    Tänk efter före

  4. Cissi skriver:

    Här kommer mina svar tillslut:

    http://bokstunder.blogspot.com/2010/01/bokfragornas-abc-bokstaven-f.html

    Ett gott nytt år och god fortsättning!

  5. Pingback: Bokfrågornas ABC del 6 « Eva-Cecilia

  6. Pingback: F som i Film « Bokstävlarna

  7. MariaH skriver:

    Nu har jag svarat på F o börjar genast ta itu med G så jag hinner ikapp..

  8. Paperback Lover skriver:

    Ja, nu var jag sen igen! Men det är så roliga och bra frågor du ställer, man får verkligen fundera.

    http://paperbacklover.blogspot.com/2010/01/bokfragornas-abc-sjatte-bokstaven.html

  9. Pingback: Bokfrågornas ABC: F « Ikas ord 2.0

  10. Pingback: Bokfrågornas ABC – F « Eli läser och skriver

  11. Pingback: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC 6

Lämna en kommentar