Dagsarkiv: 14 december 2009

Lite sand mellan tårna

Jag hoppas på en veckas sommarväder, som det brukar vara vid den här tiden i Hurghada. Klockan 04.00 imorgon ska vi sitta i bilen klara för avfärd mot Landvetter. Mormor, morfar, mamma, pappa och syrran är vårt ressällskap. Lägg också till … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | 10 kommentarer

Klart grabben ska få vara lucia!

Idag firades det Lucia på grabbarnas förskola. De var båda tomtar och Lillebror hade bytt sin vanliga rosa mundering mot en röd och var ganska nöjd. Hur hade jag reagerat om någon av dem velat vara Lucia? Köpt en krona … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt | Lämna en kommentar

Trevlig utmaning

Se filmen läs boken, Annika utmanar oss att välja minst 1 bok/film (XS) upp till 10 böcker/filmer (XL) och skriva om dem. Eftersom jag inte lyckas se några filmer, trots att jag egentligen älskar det, hoppar jag på utmaningen. Jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 6 kommentarer