Dagsarkiv: 06 december 2009

Kulturfyran med bokpris

Det är snart jul så Kulturfyran tänkte ge en bok som en tidig julklapp till en av de som svarar på veckans Kulturfyra. Frågorna får kretsa kring böcker, film och julklappar: 1. Vilken bok önskar du dig mest av allt … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Vilken samling

Jag vill verkligen ha diktboxen  Dikt 1598-1939 som Akademibokhandeln säljer. Två böcker och tio cd-skivor med inläsningar. Måste kolla vad den innehåller för dikter bara, men egentligen är det skivorna jag vill åt. Jag lyssnar inte på ljudböcker, men när det … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 4 kommentarer

Det blir nog fest ändå

Inget Sverige i VM, annars hade jag aldrig missat att det var dags för grupplottning. Nu får jag istället hålla på England och grannlandet Danmark. Favoritresmålen Australien och Nya Zealand får också en tumme var. England hade tur med lottningen … Fortsätt läsa

Publicerat i Sport | Märkt , | Lämna en kommentar

Tre vänner

Denise Rudberg skriver böcker av varierande kvalitet. Här på bloggen har jag skrivit om en ganska bra och en riktigt dålig. När det kommer till ungdomsböcker verkar Rudberg fixa det riktigt bra. Det finns flera böcker i serien Tillsammans och jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | Lämna en kommentar