Dagsarkiv: 07 december 2009

Lika men ändå så olika

Jag har läst två lättlästa ungdomsböcker från Argasso bokförlag, som främst vänder sig till tjejer. Båda handlar om kärlek och i båda böckerna har tjejerna problem med killar. De väljer dock att hantera situationen på helt olika sätt. Budskapet i … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | Lämna en kommentar

Tematrio – Sjukdomar

Ett riktigt aktuellt tema i veckans tematrio hos Lyran, om än föga uppmuntrande. Även jag har legat däckad den senaste veckan, men nu får det räcka. En liten förkylning är dessutom ingenting mot hemskheterna i de böcker jag valt ut. … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 8 kommentarer

Ett budgetalternativ

Boxen med tio cd-skivor kostar en del, men varför inte köpa en ljudbok där Tomas Tranströmer läser sina egna dikter. 82 stycken från 10 böcker. Kan tänka mig att det är en riktig höjdare. Jag minns när jag lyssnade på … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 1 kommentar

Slutspurt

Nu inleds min sista arbetsvecka. Sex arbetsdagar kvar innan det bär iväg till Egypten. Dags att ta ett djupt andetag och försöka hinna med i alla fall de flesta saker jag skulle behöva hinna med. Imorgon hoppas jag att fredagens … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , , | 3 kommentarer