Dagsarkiv: 02 oktober 2009

Jag är grym!

Själv med ungarna och det går verkligen hur bra som helst hittills (Livsfarligt att skriva så, snart ligger väl båda i feberkramper :-()Lugnt igår, de somnade utan problem, vaknade visserligen i natt (Storebror vaknade av alla monster som han såg … Fortsätt läsa

Publicerat i Familj | Märkt | 4 kommentarer

Här sitter jag trots allt…

Jag fastnade i Idol ändå. Och hjälp, nu sjöng Camilla sista låten och varför gick hon vidare? Hur tänkte juryn? Det här var verkligen fruktansvärt. Hallelulja är underbar, men det här var verkligen riktigt, riktigt hemskt. Surt, surt lät det om … Fortsätt läsa

Publicerat i Tv, film och radio | Märkt | 2 kommentarer

Nobelalfabetet T

Nobelalfabetet fortsätter med bokstaven T och jag har valt två av mina favoritpoeter. Instruktionerna är följande: 1. Berätta om en Nobelpristagare, eller om en boktitel skriven av en Nobelpristagare, på veckans bokstav. 2. Berätta om en författare du anser borde … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 5 kommentarer

Snart vet vi!

På torsdag den 8 oktober kl 13.00 kommer Peter Englund att avslöja vem som får årets Nobelpris i Litteratur. Spännande! På Ladbrokes kan du läsa mer!

Publicerat i Böcker | Märkt | 1 kommentar

Inlåst igen

• Kriminella ungdomar känner ett utanförskap i samhället och ser fängelset som en gemenskap där de passar in. • Ungdomar kan ha en romantisk bild av livstidsfången. Genom fängelsebesök kan den bilden förstärkas och bli en självuppfyllande profetia. • Ungdomar kan se det … Fortsätt läsa

Publicerat i Tv, film och radio | Märkt | 1 kommentar