Dagsarkiv: 29 oktober 2009

Jag blir mörkrädd

Rasismen flödas i kommentarerna till dagstidningarnas artiklar så fort ämnet är invandrare. Fördomar, generaliseringar och rena lögner sprids som vore det fakta. Idag verkar det vara populärast att sprida dessa kommentarer till en artikel i DN som handlar om ensamkommande … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | 5 kommentarer

En omöjlig ekvation

Veckans bloggtema hos Mymlan är Invandring och främlingsfientlighet. Jag har alltid älskat att resa. Att uppleva andra kulturer och bli en del av en ny värld. Mina barn är lika fascinerade som jag över andra länder och kanske framför allt … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | 5 kommentarer

En riktig mansfälla

Skrietbloggen tipsade om en fantastiskt krönika som ger ett lite annat perspektiv på den nuvarande föräldraförsäkringen. Ett gäng pappor talar om föräldraförsäkringen som en mansfälla och uppmanar alla pappor att vägra ge bort sina dagar till mamman och därmed riskera … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt , | Lämna en kommentar

Påminnelse

Nu finns en flik som handlar om Lyrikutmaningen som kör igång i november. Läs mer här. Själv håller jag på med Gråter aldrig samma tårar två gånger av Daniel Boyacioglu. Vad väljer du?

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar