Dagsarkiv: 17 oktober 2009

Förlåt, förlåt jag ska skärpa mig

Bloggtemat hos Mymlan den här veckan är kroppen och därför tänkte jag berätta om min. Min kropp tycker om mig, men den blir ofta förbannad på mig. Den försöker med all önskvärd tydlighet säga till mig att ta det lugnt, … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | 6 kommentarer

Det är synd om SD

Aftonbladet om SD:s syn på sig själva:  ”Sverigedemokraterna vill vara martyrer. De älskar att framstå som den lilla utvalda grupp som sett den obekväma sanningen och som därför förföljs av eliten.”  Det betyder väl egentligen att de ser sig som … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | 50 kommentarer

Ränderna går aldrig ur

När en av mina då bästa vänner skulle var med i en spexföreställning i början av vår lärarutbildning satt jag i publiken med totalt magknip. Jag var så fruktansvärt nervös för att hon skulle vara dålig och att jag inte … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 4 kommentarer

Böcker som väcker reslust

I SvD presenteras idag tre böcker som väcker reslust. Läsarna uppmanas att ge egna tips och här kommer mina: 1. När elefanter dansar av Barbara Voors ger,  trots en ingående beskrivning av malaria, en levande bild av Tanzania och gör … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar