Dagsarkiv: 07 oktober 2009

Konsten att känna lagom

Jag kan inte må så här på jobbet, sa Miranda Bailey i kvällens Grey’s anatomy och konstaterade att läkaryrket gör så att alla känslorna tar slut. Jag känner igen det från mitt eget jobb.  Jag måste också spara mina känslor till mina … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 2 kommentarer

Krimalfabetet X

Nu väntar en lång rad mer eller mindre omöjliga bokstäver i Krimalfabetet som Paperback startat. Jag tänkte först återanvända från en annan omöjlig bokstav, nämligen Q och säga Qiu Xiaolong igen, men jag hittade faktiskt en annan författare som jag aldrig hört … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 1 kommentar

Kursplaneutkast i svenska

Vi befinner oss i remissperiod 1 som är mellan 2/10 och 12/10, remissperiod 2 sträcker sig mellan 23/10 och 2/11 och slutligen då remissperiod 3 20/11-30/11. Hyfsat snabba ryck alltså. Kursplanen i svenska ser än så länge ut såhär. Den … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , , | Lämna en kommentar

Nya kursplaner

Blev genom Flumpebloggen varse om att kursplaneutkasten finns på Skolverkets hemsida. Kursplanerna har tydligen en ny struktur med tre rubriker syfte, centralt innehåll och kunskapskrav och delas in i år 1-3 4-6 och 7-9, men det ska finnas en tydlig progression från år … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | Lämna en kommentar

Och listan blir längre

Min Vill-läsa-lista är så lång att jag har slutat lägga till böcker trots att det ständigt dyker upp nya som skulle kunna passa bra på listan. Jag blir nästan stressad av allt bra som finns att läsa. Idag lägger jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 3 kommentarer

And the winner is…

Vinnaren av Man Booker Prize 2009 är Hilary Mantel för boken Wolf Hall som inte alls låter som någonting för mig tyvärr. Hon var favorit enligt DN och SvD och det må så vara, men jag är inte jättesugen på att … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar