Dagsarkiv: 12 oktober 2009

Grabbarna O:s läskiga favoriter

Dinosaurier är hur spännande som helst tycker brorsorna O. Själv har jag svårt att förstå fascinationen, men till och med mamma O uppskattar Sarah Shepards dinosaurieböcker. De är färgglada, roliga och spännande. Vårt exemplar av Det var en gång: Massor … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar

Tematrio – Kina

Då Kinas nationaldag firades den 1/10 handlar veckans tematrio om just Kina, ett land som både skrämmer och fascinerar mig.  Det var inte heller vilken nationaldag som helst, utan 60 år sedan Mao utropade folkrepubliken Kina. Idag döms också sex … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 1 kommentar

Ny vecka och intensiv dag

Måndagen är snart över och jag ska ta mig till dagis och hämta grabbarna O. Dagen har varit riktigt intensiv då en kollega varit sjuk och jag gjort ett par extra lektioner samt tagit ett utvecklingssamtal för honom. När tolk är … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 1 kommentar