Dagsarkiv: 14 februari 2010

Kärlek, röj och smör

Har gjort en lista med kärlekslåtar jag gillar. En del röj, en del finstämt och en del smör. Avslutar gör sången som våra vänner sjöng på vårt bröllop. Passar så här de sista skälvande timmarna av Alla Hjärtans Dag. Kärlek … Fortsätt läsa

Publicerat i Musik | Märkt | 2 kommentarer

En söt och mysig bok

Marika Cobbold Hjörne skriver bra och trevliga böcker. Bäst hittills tycker jag att Guppy till kvällsmat är, men jag har läst hennes andra böcker med glädje också. Hennes senaste bok Afrodites klinik för motvilliga älskande kom ut i pocket igår … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 4 kommentarer

Nobelalfabetet L

Dags för bokstaven L i Lyrans Nobelalfabet och det blir svårare och svårare att hitta bra kandidater. Som vanligt är uppgiften att presentera en pristagare och en bubblare som kanske kommer att prisas i december: 1. Doris Lessing skrev jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | Lämna en kommentar

Efterlysning

Jag är inte så bra på att hålla i läsutmaningar märker jag. Läser mest för mig själv och glömmer att andra kanske gör det också. Är det så att du läst någon lyrik eller någon deckare under januari/februari så får … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 3 kommentarer