Dagsarkiv: 23 februari 2010

Alla har en åsikt om skolan

Jag blir så trött på att alla anser sig ha rätt att tycka till i skolfrågan. I dagens DN är det Centern som kommer med det briljanta förslaget att ge extra pengar till skolor som förbättrar sina resultat på nationella … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 3 kommentarer

Bokustoppen v.7

Ny bokrea-etta på Bokustoppen, Äppeldalen av Deborah Smith som går att köpa för 19kr. Tycker tyvärr inte att den känns så lockande, men målet måste ändå vara att läsa den. Ska jag beställa den nu? Jag avvaktar månadsskiftet. Tråkigt att … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Tematrio – Naturskildringar

Svår tematrio den här veckan. Jag är inget jättefan av naturskildringar och har dessutom rätt dåligt minne när det gäller den aspekten. Kör på tre miljöer som fastnade trots allt: 1. Shanghai är egentligen den riktiga huvudpersonen i En röd … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Fler medaljer

Först blev jag nästan besviken när Kalla och Haag kom in som tvåa då guldet kändes så nära. Men visst är det en fantastisk prestation av Sveriges OS-drottningar så här långt. De har verkligen en riktigt skön inställning och jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Sport | Märkt | 1 kommentar

Dags att observera

Då vår skola fått ett gäng pengar från skolverket för att arbeta med genus kommer jag äntligen att få tid att göra klassrumsobservationer. Totalt är vi sex personer som görs fria från undervisning under en vecka för att istället tillbringa … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt , | 4 kommentarer