Dagsarkiv: 28 februari 2010

Varning!

Jag vill varna känsliga läsare för att det kommer handla en massa om genuspedagogik i bloggen nästa vecka. Tillsammans med en kollega kommer jag att göra klassrumsobservationer i fem klasser och två andra par kommer att undersöka ytterligare tio klasser. … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 7 kommentarer

Kaos enligt O

Plockade just ur diskmaskinen och lyckades därefter fylla en hel maskin med disk som stod och skräpade i köket och vid TV:n. Tyvärr är detta familjen O i ett nötskal. Dags för söndagsryck så att vi får lite ordning i … Fortsätt läsa

Publicerat i I-landsproblem | Märkt | 2 kommentarer

Men vilken bra idé!

Jag har läst i bloggen agnes i Lund, men jag har aldrig fattat att det finns en nätbokhandel knuten till den. Lite trögt kanske, men nu har jag äntligen insett det. Och vilken bra idé det är! Att kunna köpa … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 2 kommentarer