Dagsarkiv: 10 februari 2010

Det ska börjas i tid

Storebror: Mamma, hur kunde det finnas ägg om det inte finns hönor? Mamma O: Vad menar du? Storebror: Jag menar vem som fanns först? Mamma O: Först? Storebror: Ja fanns hönan först eller äggen? Ska man verkligen börja fundera på … Fortsätt läsa

Publicerat i Familj | Märkt | 4 kommentarer

Listor, lyrik, långsamhet och annat på L

Dags för bokstaven L, min egen bokstav. Det ska dock inte handla om mig utan om helt andra L-saker: Jag älskar listor och har listat lästa böcker sedan 1999. Hur kommer du ihåg vilka böcker du läst? Skriver du listor? … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , , | 3 kommentarer

Bokfrågornas ABC del 12

Dags för bokstaven L, min egen bokstav. Det ska dock inte handla om mig utan om helt andra L-saker: Jag älskar listor och har listat lästa böcker sedan 1999. Hur kommer du ihåg vilka böcker du läst? Skriver du listor? … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 21 kommentarer