Bokfrågornas ABC del 4

barnen9090613-1222.jpg

Fjärde bokstaven är D och frågorna hör mer eller mindre ihop med just den bokstaven

1. Deckare säljer som smör inte bara i Sverige. Vem är din favortiförfattare i genren? Vem är din favoritperson i deckarvärlden?

2. Jag är ingen storläsare av drama, men det händer. Främst var det under mina litteraturstudier som jag fick i mig en del. Vilken är din favoritpjäs? Har du läst eller sett den, eller kanske både och?

3. D som i dumburk. Böcker blir inte sällan tv-serier. Vilken är din favoritserie med en litterär förlaga?

4. Det är redan december. Berätta om en bok som utspelar sig i december eller i alla fall på vintern.

Och som vanligt skriver du en kommentar med dina svar eller en länk till din blogg. Jag kommer inte att kunna släppa igenom kommentarer då jag är på resande fot, men alla gamla besökare får igenom sina kommentarer och de nya kommer att synas snarast!

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 4

  1. Pingback: Bokfrågornas ABC – del 4 « Eva-Cecilia

  2. Bea skriver:

    Svar finns hos mig, inte fullt så krystade denna gången…:)

  3. Bokmoster skriver:

    Svar på frågorna finns nu hos mig!

  4. Red Fox skriver:

    Voilà bokstaven D på Ceci n’est pas…

  5. Hej. Jag svarade på B-frågorna, nu har jag även svarat på D-frågorna! Kul hjärn-gympa 🙂

  6. special K skriver:

    här är mina svar! jag gillar bokfrågornas ABC jättemycket! jag ville bara berätta det också! 🙂

  7. Pingback: D som i December « Bokstävlarna

  8. bokstavlarna skriver:

    Nu har jag svarat också:
    http://bokstavlarna.wordpress.com/2009/12/18/d-som-i-december/

    Och jag håller med om att det ofta är knepigt, men roligt såklart, att svara på dina frågor.

  9. Lilla O skriver:

    Hej alla som svarat! Solar och badar just nu, men kommer att kika in hos er och skriva en rad mar jag kommer hem!

  10. Em skriver:

    Jag har snott dina frågor via Annas blogg Tätortstimotej. Ifall du vill läsa svar från någon du inte känner. 😉

  11. Pingback: Tätortstimotej

  12. Jag blir ju iallafall något mindre superlångsam för varje gång. Har svarat: http://www.tatortstimotej.com/2009/12/20/svara-bok-abc-del-d/

  13. MariaH skriver:

    Kämpar med att komma ikapp… men nu har jag iaf klarat av både c o d.

  14. Paperback Lover skriver:

    Du hade ju redan hittat dit men tänkte ändå meddela här att jag nu är klar med bokstaven D.

  15. Bokmania skriver:

    Bättre sent än aldrig, det är i alla fall fortfarande D-ecember ;-P

    http://www.bokmania.net/2009/12/bokfragornas-abc-del-4.html

  16. Pingback: Bokfrågornas ABC: D « Ikas ord 2.0

  17. Pingback: Bokfrågornas ABC – del 4 « Hannas hörna

  18. Hanna skriver:

    Äntligen.

  19. Pingback: Bokfrågornas ABC – D « Eli läser och skriver

  20. Pingback: Bokfrågornas ABC 4 – Fiktiviteter

Lämna en kommentar