Bokfrågornas ABC del 5

barnen9090613-1222.jpg

Snart jul och dags för bokstav nummer 5 som är E:

1. En Evergreen är en sång som är tidlös och ständigt aktuell. Vilka böcker skulle du kategorisera som evergreens?

2. Vilka länder i Europa läser du flest böcker från? Finns det något land du aldrig läst en bok från?

3. Vilka är dina europeiska favoritförfattare?

4. Jag har just varit i Egypten. Berätta om en bok som har anknytning dit.

Mina svar kommer i ett separat inlägg. Skriv en kommentar och/eller länka hit när du svarat på frågorna så att jag hittar dina svar. Och du, det är okej att vänta tills efter jul!

Ska läsa era svar på bokstaven D så snart jag hinner. Har försökt bota mitt bloggberoende och faktiskt haft en (nästan) datorfri semester!

God jul på er!

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 5

  1. special K skriver:

    här är mina svar!
    god jul!

  2. Pingback: Bokfrågornas ABC – del 5 « Eva-Cecilia

  3. Annika skriver:

    Här hittar du mina svar http://alkb.se/bokfrgornas-abc-del-5

    God fortsättning!

    / Annika

  4. MariaH skriver:

    så där ja.. nu är jag ikapp igen.

  5. Pingback: E som i Europa « Bokstävlarna

  6. Pingback: Tätortstimotej » Bokbokstaven E

  7. Jag har hamnat lite efter, men nu har jag gjort E i alla fall och F är på väg!

    http://kerstinydrefors.blogg.se/2010/january/bokfragornas-abc-e.html

  8. Pingback: Bokfrågornas ABC: E « Ikas ord 2.0

  9. Snöfrid skriver:

    Jag kommer aldrig komma ifatt om jag inte sätter lite fart nu 😛 den här var svårast hittills.

    http://fantasy03.blogg.se/2010/january/bokfragornas-abc-del-5.html

  10. Pingback: Bokfrågornas ABC – E « Eli läser och skriver

  11. Pingback: Fiktiviteter » Blog Archive » Bokfrågornas ABC 5

Lämna en kommentar