Bokfrågornas ABC del 13

Mmmmm, dags för en favoritbokstav.

  • Berätta om en bok där mat har stor betydelse.
  • Vems memoarer skulle du helst av allt vilja läsa?
  • Man Booker Prize for Fiction har delats ut till en författare inom det fd. brittiska samväldet sedan 1969. Här finns alla vinnarna. Här du någon favorit?
  • Jag söker också en bok om makt.

Svara i en kommentar eller i din blogg. Om du svarar i din blogg får du gärna berätta om det i en kommentar eller genom att länka till det här inlägget. Mina egna svar kommer som vanligt senare under dagen.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 13

  1. Paperback Lover skriver:

    Den bästa bokstaven! Och roliga frågor. Ska jobba ikapp så jag får svara på de här också!
    /Mmmm…maria! 🙂

  2. Pingback: Bokfrågornas ABC del 13 – Fiktiviteter

  3. Helena skriver:

    Roliga frågor – som alltid. Mina svar finns på bloggen: http://www.fiktiviteter.se/2010/02/17/bokfragornas-abc-del-13/

  4. Pingback: Bokfrågornas ABC: Bokstav 13. « Ett liv utan böcker är inget liv

  5. L.H. skriver:

    en vecka där man fick tänka till lite, kul.
    Mina svar hittas här:

    Bokfrågornas ABC: Bokstav 13.

  6. Mikaela skriver:

    Favorit bokstaven , du hittar mina svar här:
    http://booksoverpsychos.blogspot.com/

  7. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – M for Mumin

  8. Lattermild skriver:

    Hepp. Bra spørsmål, som vanlig, måtte tenke litt…

    Bra bok om bloggande

  9. Ylva skriver:

    Jag har svarat på Yfronten. Det var ganska svårt den här gången.

  10. Pingback: Bokfrågornas ABC del 13 « Dolly; det läsande fåret

  11. MariaH skriver:

    nu har jag svarat

  12. Pingback: Bokfrågornas ABC… « Smidigast i stan

  13. special K skriver:

    själv är jag alltid sist.

  14. Pingback: M som i Makt « Bokstävlarna

  15. bokstavlarna skriver:

    Här finns mitt svar:
    http://bokstavlarna.wordpress.com/2010/03/15/m-som-i-makt/

    Och låter härmed Special K slippa vara sist… 😉

Lämna en kommentar