Bokfrågornas ABC del 11

Bokstaven K står på programmet idag denna snöiga onsdag. Borde ta och döpa om utmaningen, för det blir inte så många frågor den här veckan heller…

1. Självklart måste det bli K som i kärlek idag. Berätta om ett kärlekspar i litteraturen som du tycker om.

2. Krig är inte lika muntert, men jag vill ändå att du berättar om en bok som på något sätt handlar om krig.

3. Berätta om en bok där korrespondens via mail, brev, sms eller något annat spelar en stor roll.

4. Vem är din favoritförfattare av kåserier och/eller krönikor?

Svara i en kommentar eller i din blogg. När du svarat är det trevligt om du berättar om det i en kommentar och/eller länkar hit så att vi kan hitta dina svar.

Mina egna svar kommer senare under dagen.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 11

  1. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – K for kruttsterk

  2. Pingback: Bokfrågornas ABC: Bokstav 11 « Ett liv utan böcker är inget liv

  3. Annika skriver:

    Jag är i tid med mina svar för en gångs skull. Inte illa! 🙂

    http://alkb.se/bokfragornas-abc-del-11

  4. MariaH skriver:

    Den här veckan kändes det riktigt lätt att hitta svar så jag är minsan redan klar…

  5. Pingback: Bokfrågornas ABC 11 – Fiktiviteter

  6. Helena skriver:

    Nu finns mina svar uppe här: http://www.fiktiviteter.se/2010/02/03/bokfragornas-abc-11/

    Svåra frågor – särskilt om krig och korrespondens… 🙂

  7. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat på Yfronten.

  8. Therese skriver:

    Jag är klar! Körde både förra veckans och denna veckans i samma inlägg! K var lätt! =)

  9. Pingback: K som i Krig och Kärlek « Bokstävlarna

  10. bokstavlarna skriver:

    Ehm, nu har jag svarat.
    Ligger bara mer och mer efter, måste förska hinna ikapp snart…

    http://bokstavlarna.wordpress.com/2010/03/06/k-som-i-krig-och-karlek/

  11. Pingback: Bokfrågornas ABC: K « Ikas ord 2.0

  12. Pingback: Bokfrågornas ABC – K « Eli läser och skriver

Lämna en kommentar