Bokfrågornas ABC del 17

Q är veckans bokstav och jag tar hjälp av ord på fler språk för att komma fram till fyra uppgifter för dig att lösa. Ber om ursäkt för de något krystade varianterna som publiceras idag…

  1. Qvinna i världen av Inger Frideborgsdotter handlar om sex kvinnor med olika levnadsöden i olika tider, på olika platser. Berätta om en annan bok som handlar om en kvinna i världen som du tycker är läsvärd!
  2. The queen and I är en fantastisk bok om hur kungafamiljen i Storbritannien får omvärdera sitt liv då landet blir republik. Boken är skriven av Adrian Moles morsa Sue Townsend. Berätta om en annan bok som handlar om en drottning!
  3. Qué? Berätta om en bok som du inte alls förstod dig på.
  4. Och till sist gör jag det lite lätt för mig och ber dig berätta om en författare eller bok på Q.

Mina egna svar kommer som vanligt i ett senare inlägg. Du får gärna svara i egen blogg eller i en kommentar. Om du svara hemma hos dig får du gärna kommentera och/eller länka så att vi hittar dig.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 17

  1. Pingback: Bokfrågornas ABC 17 – Fiktiviteter

  2. Helena skriver:

    Tog en paus från avhandlingsskrivandet och svarade på dina frågor. Imponerande att du överhuvudtaget hittade fram till fyra q-frågor!

  3. Pingback: Bokfrågornas ABC: Bokstav 17 « Ett liv utan böcker är inget liv

  4. L.H. skriver:

    Bokfrågornas ABC: Bokstav 17

    Här är mina svar, på dem inte allt för lätta frågorna.

  5. evacecilia skriver:

    Nu finns både O, P och Q hos mig. Lite sent jag vet, men men…
    http://evacecilia.wordpress.com/2010/03/17/tappade-bokstaver/

  6. special K skriver:

    här är del 17!

  7. Emelie skriver:

    Jag har svarat!

  8. Ylva skriver:

    Nu har jag svarat också.

  9. Bea skriver:

    Nu har jag också levererat några Q svar.

  10. Pingback: Bokfrågornas ABC – Q « Eli läser och skriver

  11. Eli skriver:

    Nu finns det några svar på Q hos mig. Inte världens lättaste bokstav, inte 😉

    http://elilaserochskriver.wordpress.com/2010/03/20/bokfragornas-abc-q/

  12. Här kommer mina svar till slut. Det var inte alls lätt den här gången.

    http://bokstunder.blogspot.com/2010/03/bokfragornas-abc-bokstaven-q.html

  13. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – Q er for Mamma Mø

  14. Lattermild skriver:

    Og så var endelig mitt bidrag på plass også:

    Dagens i-landsproblem

  15. mariasbokliv skriver:

    Q tog sin tid att svara på.. Mina svar finns på http://www.morellens.blogg.se (eftersom de tidigare svaren är där)

Lämna en kommentar