Dagsarkiv: 14 mars 2010

En riktig kursvecka

Imorgon får jag knalla till bussen senast 06.20 för att hinna till jobbet i tid. Därifrån går nämligen ännu en buss som tar oss till Vann där vi ska delta i steg 4 i GRowth. En utbildning i entreprenöriellt lärande … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | Lämna en kommentar

3 x senaste

Jag inspireras av bokhoran Johanna K och gör en 3 x senaste: Senast utlästa bok: En andra smekmånad av Joanna Trollope Senast påbörjade bok: Smultron och svek av Eva Swedenmark Senast köpta bok: Jag älskar dig Svenska kärleksdikter

Publicerat i Böcker | Märkt | 1 kommentar

Den efterlängtade glimten

Emily är huvudperson i fyra böcker av L M Montgomery. En romantisk flicka som har en enormt mycket fantasi. Precis som Anne på Grönkulla är hon föräldralös och hon blir placerad hos mammans äldre syskon. En elak dam såklart, men … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar

Vill ha, vill ha, vill ha!

Jag hade en gång ett pocketfodral. Ett ganska fult, men väldigt bra pocketfodral. Lillebror hade ritat på det och det var slitet, men det var mitt alldeles egna, mjuka pocketfodral. Det som hjälpte mig att hålla ordning på var i … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 11 kommentarer