Dagsarkiv: 24 mars 2010

Tiden går

Tiden finns inte i så stor mängd som jag önskar och så springer den iväg också. Idag gjorde jag något som jag inte gjort på säkert 20 år. Jag köpte garn till grabbarna O som vill göra tofsar och samtidigt … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt , | 3 kommentarer

Romantik, religion och annat på R

Här kommer mina egna svar på veckans punkter på bokstaven R: 1. Har du läst någon bok som kretsar kring en rättegång? The Runaway jury av John Grisham handlar om en rättegång och hämnd på ett cigarettbolag. Det  var tio … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | 6 kommentarer

Bokfrågornas ABC del 18

Dags för bokstaven R. Det var lite mindre svettigt att komma på frågor den här veckan, men kanske är de lite svåra? 1. Har du läst någon bok som kretsar kring en rättegång? 2. Har du någon romantisk favoritbok? 3. … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 17 kommentarer

Om kärlek och morfin

Idag kommer Christoffer Carlssons debutbok Fallet Vincent Franke ut på Piratförlaget. Jag blev fast redan efter att ha läst omslagsfliken, där vi får veta hur det gick till första gången Vincent upplevde effekten av morfin. Då var han ett barn … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 5 kommentarer