Dagsarkiv: 26 mars 2010

Fler böcker att se fram emot

Har just bläddrat igenom Svensk Bokhandels sommarkatalog (där det för övrigt stod några rader om mig och några andra bokbloggare)  och fyllt på min lista med böcker jag ser fram emot. Har dessutom inkluderat några ungdomsböcker. Bland annat en av … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar

Dejt nummer 2

Efter en mycket lyckad dejt i Jönköping planerar vi nu en tur till Stockholm i oktober. Jag har inte varit där sedan jag vallade runt elever 2001. Jag har dessutom aldrig varit på Dramaten, så när fyra svensklärare beger sig … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt , | 1 kommentar

Läsuppföljning

Jag skriver ofta att jag tänker att en bok ska passa mina elever, men jag tror aldrig att jag berättat hur det faktiskt blev. När jag läst en bok som är bra brukar jag presentera den för eleverna. Väldigt ofta … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 2 kommentarer

Boktips i tiden

Katarina Wennstams böcker Flickan och skulden och är ständigt aktuella. Inte minst nu då En riktig våldtäktsman Linnea och Oskar i Bjästa är på allas läppar efter reportaget i Uppdrag Granskning. Flickan skuldbeläggs precis som titeln säger, för en våldtäktsman … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 3 kommentarer