Dagsarkiv: 31 mars 2010

Och vinnaren är…

Fem tävlade och bara en kan vinna. Tanken var att jag skulle välja den med bästa motivering, men jag fegar ur. Det är svårt att välja bland personer jag ”känner”. Istället använde jag Storebror O som lottdragare. På lappen han … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Språk, syskon, sagor och annat på S

Bokstaven S står på programmet när det är dags för den nittonde delen av Bokfrågornas ABC: 1. Jag är en språknörd. Lika bra att erkänna att en boks språk har stor betydelse för vad jag tycker om den. Vilken författare … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 2 kommentarer

Bokfrågornas ABC del 19

Bokstaven S står på programmet när det är dags för den nittonde delen av Bokfrågornas ABC: 1. Jag är en språknörd. Lika bra att erkänna att en boks språk har stor betydelse för vad jag tycker om den. Vilken författare … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 10 kommentarer

Bättre fokus

Jag hoppas att debattartikeln i dagens DN om vad som egentligen borde diskuteras i både avtals- och valrörelse kan svänga debatten lite. Istället för att som SKL och diverse skolchefer utgå ifrån att lärare är lata jävlar som inte vill … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | 1 kommentar