Dagsarkiv: 25 mars 2010

Snälla, ta bort henne

Kommer ni ihåg Eva Sternberg? Det var hon som uppmanade Birgitta Ohlsson att stanna hemma istället för att bli EU-minister. Nu är hon igång igen och visserligen har hon startat Kvinnor kan, men jag trodde inte att hon samtidigt menade … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt , | 7 kommentarer

Och till mig…

Om nu grabbarna O fick en påskpresent så måste ju deras snälla mamma har en. Lika bra att fixa det själv. Jag klickade hem ett par örhängen. Klick, klick så lätt det gick.

Publicerat i Snyggt och bra! | Märkt | 1 kommentar

Söta små ägg

Godis lär grabbarna O få så att det räcker och blir över när vi gör släktturné i påsk. Jag kommer istället att köpa egglings till dem. Finns på Blubox.se och jag tror att de helst vill ha solros och smultron. … Fortsätt läsa

Publicerat i Snyggt och bra! | Märkt | 1 kommentar

Så vackert, så vackert

Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? är skriven av Bjørn Sortland. Redan titeln berättar att detta är en speciell bok. En bok utöver det vanliga. Jag skulle kunna fylla ett inlägg med citat från … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | 2 kommentarer