Dagsarkiv: 09 mars 2010

Bokustoppen v.9

På veckans pockettopplista har Sheila O’Flanagans Syskonkärlek tagit sig upp i topp.  Jag har läst några böcker av O’Flanagan Luftslott som är  trevlig chic-lit om kärlek vid första ögonkastet och kampen för att att hålla den levande och Den jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Fyra böcker i en

Till Jorden Runt 2.o har jag läst den grafiska romanen Persepolis av Marjane Sartrape. Formatet är ganska nytt för mig som aldrig varit en serieälskare. Det börjar väldigt bra med den första delen som handlar om den iranska revolutionen 1979 … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | 1 kommentar

Sen som vanligt

Jag är som alltid lite sen (men inte för sen) och tävlar hos Alkb om pocketböcker. Tror mig ha hittat rätt bokomslag. Kan du?

Publicerat i Böcker | Märkt | 3 kommentarer

Årets bok

Imorgon kommer Vänta, blinka av Gunnhild Øyehaug ut på Forum Bokförlag. En bok där ett  antal människors liv binds samman i äkta ”Short Cuts anda”. Årets bok i Norge 2008 blev den och det låter som en riktigt läsvärd historia. … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 2 kommentarer