Dagsarkiv: 19 mars 2010

Rör inte min arbetstid

Det har varit mycket snack om lärarnas arbetstid i veckan, då arbetsgivare och politiker är mer intresserade av att kräva och ge order än att lyssna och diskutera. Precis som läraren Bitte Lång känner jag uppgivenhet. Jag tycker inte om … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | Lämna en kommentar

Kulturfyra om rymden med bokpris (igen)

Dags för veckans kulturfyra och Rosemari skriver: Jag tänkte ha ett pris den här veckan också, bara för att det är så kul att dela med sig av böcker. Priset är ”George och rymdjakten” av Lucy och Stephen Hawking. Och … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Tur att jag dammade av den

Smultron och svek av Eva Swedenmark och Annica Wennström har stått i hyllan hur länge som helst. För några dagar sedan tog jag ner den, dammade av den och började läsa den. Jag är glad att jag gjorde det. Det … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | 4 kommentarer