Dagsarkiv: 21 mars 2010

Poesitips 2

Och här kan du lyssna på några av dikterna från cd-samlingen Dikt 1598-1939 som jag skrivit om här. Den maffiga samlingen är utgiven av Weyler Förlag. Drömmer om att få den när jag fyller 36. 36 förresten. Närmare 40 än … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar

Poesitips

Så här på Världspoesidagen vill jag tipsa om en riktigt söt liten diktbok med tillhörande cd-skiva, Jag älskar dig Svenska kärleksdikter utgiven av LL-förlaget. Många av mina absoluta favoriter finns med som C-dur av Tranströmer, Boyes klassiska Ja visst gör … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 2 kommentarer

Litterära covers

Vilket underbart uttryck litterära covers är. I GP kan du testa vad du vet om dem! Måste verkligen läsa Lolita för att kunna fortsätta med Att läsa Lolita i Teheran och Darling River. Skulle också rekommendera Fear of flying och … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 5 kommentarer

Perfekt helg

Vilken bra helg jag har haft och än är den inte slut. Date i Jönköping med tre av mina bästa vänner och trots att jag inte träffat L på nästan 1,5 år kändes det som om det var igår. Fantastiskt … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt , , | Lämna en kommentar