Dagsarkiv: 10 mars 2010

Att vara i minoritet

Vi har under vår observationsvecka besökt program som har en väldigt ojämn könsfördelning. Det skiljer sig en del när killarna är minoritet och när tjejerna är det. I flera av de klasser där killarna var i majoritet fick de väldigt … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt , , , | 3 kommentarer

Mattor till grabbarna

På grabbarna O:s golv ligger en ganska sliten bilmatta som de sällan använder. Tills rummet görs om (vilket inte görs av sig själv tyvärr) får den vara kvar, men det hade varit kul att ersätta den med någon av de … Fortsätt läsa

Publicerat i Snyggt och bra! | Märkt , | 5 kommentarer

Popularitet, pappor, pocket och annat på P

Här kommer mina svar på p-frågorna: Pseudonymer används ibland av författare. Vad tycker du om det? Vilken pseudonym skulle du rekommendera oss att läsa? Ibland kan jag känna mig lite lurad av en pseudonym, men jag har förståelse för att … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 6 kommentarer

Bokfrågornas ABC del 16

Bokstaven P mina vänner och fyra frågor (faktiskt fem) som handlar om just den bokstaven. 1. Pseudonymer används ibland av författare. Vad tycker du om det? Vilken pseudonym skulle du rekommendera oss att läsa? 2. Vem är din favoritpappa i … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 17 kommentarer