Dagsarkiv: 02 mars 2010

Den svåra andra boken?

Jag absolut älskade Sara Hallströms debut Vi måste ha protein som jag läste i höstas. Den nominerades till Borås Tidnings debutantpris 2004 och för bok nummer två Rötter smälter fick hon Mare Kandre stipendiet. Det är Rötter smälter som jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 3 kommentarer

Vår nya bebis

Ute i vårt lilla hus där jag har mitt arbetsrum och där två av IV-grupperna har sina lektioner har det tillkommit en ny liten medlem. Hon är en e-baby som just nu skriker något alldeles vansinnigt. Hoppas att någon har … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | Lämna en kommentar

Bloggstafett

Sjumilakliv vill uppmärksamma Internationella Kvinnodagen den 8 mars med en bloggstafett. Kul och spännande idé. Trots att jag tycker att det är hemskt att det fortfarande behövs en kvinnodag och att männen fortfarande styr över årets andra 364 dagar i … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt | Lämna en kommentar

Sen kväll trots allt

Jag gick och lade mig fantastiskt tidigt igår. Strax före nio låg jag i sängen och jag behövde verkligen somna tidigt. Skulle bara läsa lite först och började med Eva Dozzis nya bok Pick-up – en romantisk komedi som Alfabeta … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | Lämna en kommentar