Dagsarkiv: 11 mars 2010

Nytt jobb?

När jag öppnade ännu ett bokpaket idag ställde Storebror följande fråga: Mamma, är du en sån som läser böcker först för att se så att de inte är för läskiga för andra? Och ja, det kanske jag är. Nu ska … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 3 kommentarer

En riktig lipfilm

Jag må läsa nya böcker, men nya filmer ser jag sällan. Eller förresten så ser jag inga filmer alls om man inte räknar Tintin i Tibet som ungarna vill se varje kväll. Men igår så valde jag faktiskt film framför … Fortsätt läsa

Publicerat i Tv, film och radio | Märkt , | 3 kommentarer

Kulturfyran om sagor med tillhörande bokpris

Så här skriver Rosemari i Kulturbloggen: Alice i Underlandet måste väl betraktas som en slags saga. Bra sagor är fantastiska berättelser med många bottnar och med en mängd betydelser. Jag tänkte veckans Kulturfyra ska handla om sagor. 1. Vilken saga … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | Lämna en kommentar

Ett desperat försök att döva smärtan

Jag ska bara fixa en grej i köket är Moa Herngrens andra bok och jag hade höga förväntningar på den efter att ha läst den fantastiska Allt är bara bra tack. Även i denna bok spelar alkoholen huvudrollen och det … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | Lämna en kommentar