Dagsarkiv: 22 mars 2010

Tematrio – Poesi

Med anledning av Världspoesidagen igår handlar Lyrans tematrio idag om just poesi. Jag gillar lyrik och skriver ganska ofta om poeter jag läst och dikter jag gillar. I Lyrikutmaningen läser jag tre poeter i kvartalet och jag har hittat några … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar

Mina fem favoriter

Det är ingen lätt uppgift att välja ut endast fem favoritböcker, men norska bokbloggaren Beate vill att vi gör just detta till listan Bokelskernes favoritbøker. Jag lämnar ett bidrag och har valt ut dessa fem som ännu inte finns med … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 3 kommentarer

Tid

Jag behöver tid. Livet skulle bli så mycket lättare att leva då. Tänk om jag hade tid att njuta av min familj, att hinna fokusera på dem. Att göra en sak i taket. Att resa till alla länder jag vill … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt , , | 14 kommentarer